Randuri rupte din suflet

sâmbătă, 23 martie 2013

Tot ce da Dumnezeu este bun!

Doamne, cand sufletul mi-e greu la Tine alerg...cand sufletul meu e trist in genunchi m-aplec si plang....Tu mi-ai dat viata,ai insuflat in mine Duh Sfant...Mi-ai dat iubire,m-ai ocrotit ferindu-ma de necaz la tot pasul...Apara-ma de pacat,arata-Mi calea dreapta,prinde-ma de mana,nu ma lasa sa cad in prapastia grea, ca la Tine mi-e nadejdea. Sufletul meu e in palma Ta.
Un calugar scrisese pe peretele dinspre rasarit al chiliei sale urmatoarele cuvinte : Amin si Aliluia.Un om,mergand pentru sfat la acest calugar si vazand cele doua cuvinte,l-a intrebat: Parinte,ce inseamna aceste cuvinte si de ce le-ai scris pe perete?Fiule,i-a spus calugarul,aceste cuvinte cuprind in ele toata taina fericirii. Amin inseamna "asa sa fie",iar aliluia inseamna "slava lui Dumnezeu".
Cum pe fata pelerinului inca nu se citea uimirea, a daugat parintele:Cand spunem amin,ne predam voii lui Dumnezeu,caci zicem:asa sa fie Doamne,cum voiesti Tu! Cand spunem aliluia,zicem de fapt: Slava Tie,Doamne,pentru tot ce-mi dai! Prin acceptarea tuturor lucrurilor ce ni le trimite Dumnezeu ne aratam smerenia si ascultarea,iar prin multumirea pentru toate cele ingaduite de Dumnezeu,spre bucurie sau intristare,ne aratam increderea in Creatorul nostru. Acesta este secretul mantuirii,in ascultarea desavarsita fata de Dumnezeu,prin preotul duhovnic si in supunerea vointei noastre cu multumire la voia si mila Lui.
Un intelept credincios a ajuns odata langa o cetate ale carei porti erau inchise.Nimeni nu voia sa-i deschida. Flamand si insetat a trebuit sa-si petreaca noaptea sub cerul liber langa zidurile cetatiiSi-a zis el :Tot ce da Dumnezeu este bun.Langa el statea un asin.S-a iscat o furtuna mare. In timpul noptii un leu a venit si a sfasiat  asinul. Dimineata cand s-a apropiat de portile cetatii erau larg deschise.O banda de hoti navalisera in cetate omorand sau luandu-i prizonieri pe locuitorii cetatii. Astfel credinciosul a fost crutat de la moarte,caci TOT CE DA DUMNEZEU ESTE BUN!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu